جزئیات وبلاگ

آیا حباب بازار مسکن در سال 1400 می ترکد؟

حباب بازار مسکن سال1400

کلمه حباب برای بازارهای مختلف مالی معمولا در بازه‌های زمانی مختلف استفاده می‌شود اما درباره این که حباب در یک بازار چیست و در چه شرایطی می‌توان گفت یک بازار حباب دارد اتفاق نظر وجود ندارد. اصلا آیا ایران وارد حباب بازار مسکن شده است؟

شیلر و کیس در مقاله سال سال ۲۰۰۳ خود تحت عنوان اینکه «آیا در بازار مسکن حباب وجود دارد؟» (Is there a bubble in the Housing Market) بر این باورند که در کاربرد گسترده این اصطلاح به وضعیتی گفته می‌شود که انتظارات بیش از حد مردم، از افزایش قیمت در آینده باعث افزایش موقت قیمت‌ها می‌شود.

در حین حباب بازار مسکن، خریداران مسکن فکر می‌کنند خانه‌ای که برای آنها بسیار گران است اکنون، یک خرید قابل قبول است زیرا با افزایش قابل توجه قیمت در آینده سود زیادی خواهند برد و با توجه به اینکه افزایش قیمت مسکن در سال‌های آتی از پس انداز بازدهی بهتری دارد، نیازی به پس انداز زیادی ندارند.

افرادی که تاکنون موفق به خرید خانه نشده‌اند در دوران حباب بازار مسکن نگرانند که اگر امروز موفق به خرید ملک نشوند احتمالا در آینده با سختی بیشتری قادر به خرید مسکن خواهند بود.

وضعیت حباب بازار مسکن

  • نگاه به خرید ملک به عنوان یک کالای سرمایه‌ای بیش از گذشته شده و احتمال اینکه قیمت واقعی مسکن در بالاترین سطح خود باشد بسیار زیاد است (با توجه به اینکه کشور ما همیشه تورم دارد کاهش اسمی قیمت‌ها ممکن است رخ ندهند اما قیمت واقعی مسکن (تورم در رفته) احتمالا کاهش می‌یابد).
  • ناگفته نماند که متغیرهای زیادی در بازار مسکن اثر می‌گذارند. یکی از از این متغیرها پایه پولی است. متاسفانه بودجه سال ۱۴۰۰ به شدت تورمی است و احتمالا باعث افزایش پایه پولی می‌شود باید دید که اثرات این بودجه بر قیمت‌های بازار مسکن چقدر است.

جدید ترین اخبار بازار مسکن را از طریق سایت سرعین 118 و تیم مشاورین متخصص ما دنبال کنید همچنین می توانید بهترین خانه ها را در آگهی های ما دنبال کنید تا با شرایط دلخواهتان صاحب خانه دراین شهر توریستی شوید و در کنار این طبیعت بی نظیر شهر سرعین خانه داشته باشید و صاحبخانه شوید.

علل ایجاد حباب مسکن در امریکا
حباب بازار مسکن

نظرتان را بنویسید

مقایسه ملک
ملکی را برای مقایسه اضافه کنید.