جزئیات وبلاگ

آیا سرمایه گذاری روی املاک سرمایه گذاری مطمئنی است؟

سرمایه گذاری روی املاک بهترین گزینه روی میز

برای شخصی که تصمیم می گیرد سرمایه گذاری روی املاک کند گزینه‌های مختلفی وجود دارد. مواردی نظیر خرید ارز، سکه و جواهرات، بازار بورس و فرا بورس، سپرده‌های بانکی، صندوق‌های سرمایه گذاری، اوراق با درآمد ثابت، سرمایه گذاری در املاک و … .
یکی از مزیت هایی که سرمایه گذاری در بازار املاک با سرمایه گذاری در دیگر حوزه‌ها دارد این است که برای مثال برای ورود به بازار بورس و فرا بورس نیاز به دانش تخصصی و دانشگاهی در این حوزه‌ها وجود دارد اما بازار ملک نیاز به این تخصص ندارد.

در ضمن برای حضور و سرمایه گذاری در بازارهایی مثل بورس نیاز به داشتن واسطه است. برای پیدا کردن یک فرد یا کارگزاری مورد اعتماد هم قطعاً باید زمان زیادی را صرف کرد و ریسک این موضوع را هم پذیرفت. درصورتی‌که سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات نیاز به دانش تخصصی زیادی ندارد می‌توان شخصا برای سرمایه گذاری در این مورد اقدام کرد.

مهم ترین مزیت سرمایه گذاری روی املاک

مزیت دیگر سرمایه گذاری روی املاک، این است که فرد کنترل صددرصدی بر روی سرمایه خود دارد. برای مثال، ملک مانند سکه و جواهرات نیست که احتمال سرقت یا هزینه نگه‌داریِ ایمن داشته باشد یا مانند بازار بورس و فرا بورس نیست که شاخص‌ها بر اساس یک اتفاق خاص سیاسی یا اجتماعی سقوط کنند. از دهه 1960 سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات یک روش اثبات شده بوده که جزو منبع درآمدساز قوی معرفی شده است؟ این استراتژی اثبات شده سرمایه‌گذاری، برای نسل‌های مختلف در حوزه متنوع‌سازی اوراق بهادار در املاک و مستغلات، افزایش جریان پول در هر ماه، بازنشستگی راحت‌تر و دستیابی به اهداف مالی استفاده می‌شده است.

برای شروع باید چه کرد؟

برای شروع به افرادی که تصمیم به سرمایه گذاری روی املاک دارند پیشنهاد می شود که در ابتدا به سراغ ساخت آپارتمان یا ملک تجاری نروند. ساخت‌وساز نیاز دارد که فرد تمام وقت و انرژی‌اش را برای باکیفیت انجام شدنِ کار بگذارد و همچنین علاوه بر آشنایی و انجام مراحل ساخت باید با تیم‌های اجرایی امور ساختمان‌سازی هم آشنایی داشته باشد. فرد شروع فعالیت در حوزه املاک را باید با خرید زمین شروع کند. زمین‌هایی که در مسیر رشد شهرهای مثل سرعین هستند، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در زمینه خرید املاک و مستغلات هستند.

نکته مهم بعدی این است که فرد باید محله‌ای که در آن قصد خرید ملک دارد را به‌دقت بررسی کند. باید بداند که محله چه امکاناتی دارد و مهم‌تر از آن این است که بداند محله به چه امکاناتی نیاز دارد. در واقع باید بررسی کند محلی که در آن قصد خرید ملک دارد از لحاظ دسترسی به اماکن فرهنگی، ورزشی، تفریحی و تجاری چه وضعیتی دارد. همچنین باید بررسی کرد که دسترسی آن به سیستم حمل‌ونقل عمومی و به مسیرهای ارتباطی به چه صورت است.


زمانی که فرد بداند در محل مورد نظر برای خریداری ملک، چه امکاناتی وجود ندارد، می‌تواند درصورتی‌که قصد ساخت‌وساز داشته باشد، انتخاب راحت‌تر و به‌صرفه‌تری برای تعیین کاربری ملک خود پیدا کند.
فرد علاوه بر بنگاه‌های مشاوره املاک، باید به روزنامه‌ها و وب‌سایت‌ها هم مراجعه کند. شاید ملک مورد نیازش در یک وب‌سایت به فروش گذاشته شده باشد. داشتن صبر و تحقیق زیاد می‌تواند برای پیدا کردن گزینه مطلوب کمک کننده باشد، البته باید مواظب بود تا دچار وسواس هم نشد.

برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باید در نظر داشت که در تولید ناخالص داخلی کشور ما سهم صنعت ساختمان بیش از صنایع دیگر است و این نشانه رونق این صنعت در کشور است.

با ما در سایت سرعین 118 همراه باشید و از مشاوره های مشاوران ما برای سرمایه گذاری روی املاک در شهر سرعین هم استفاده کنید و بهترین تصمیم را برای آینده خود و فرزندانتان بگیرید.

unnamed

نظرتان را بنویسید

مقایسه ملک
ملکی را برای مقایسه اضافه کنید.