جزئیات وبلاگ

بهترین روش های عایق کاری در ساختمان

عایق کاری ساختمان

عایق کاری در ساختمان نقش بسیار مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان به ویژه در مناطق سردسیر مانند شر سرعین و خنک نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد . به کمک عایق کاری می توان یک خانه را در زمستان ۵ درجه گرمتر و در تابستان ۱۰ درجه خنک تر نگه داشت .

عایق کاری در ساختمان به خصوص جداره های خارجی ساختمان، می تواند ۳۵ تا ۵۵ درصد از اتلاف حرارت ناشی از سقف،کف و دیوارهای مجاور فضای آزاد را کاهش دهد. انتخاب یک روش مناسب عایق کاری در ساختمان نیازمند توجیه فنی اقتصادی می باشد و به عوامل مختلفی نظیر وضعیت جدار، هزینه عایقکاری،نمای خارجی ساختمان و … بستگی دارد. همچنین روش های عایقکاری ساختمان های احداث شده با ساختمانهای درحال ساخت متفاوت می باشد.

2 2
ضرورت عایق کاری در ساختمان

جدید ترین روش های عایق کاری در ساختمان

۱- عایقکاری با سازه
این روش برای گروه عایقهای معدنی که انعطاف پذیری بالایی دارند استفاده می شوند. با توجه به صلب نبودن این عایق ها، لایه نمای نهایی نمی تواند مستقیما بر روی عایق نصب شود. بنابراین در این روش، دیوارها بوسیله پروفیل های چوبی و یا فلزی قاب بندی می شود و عایق حرارتی در میان فضای قاب بندی قرار می گیرد و در نهایت لایه نما بر روی سازه اجرا می شود. از جمله مهمترین روش های عایقکاری با سازه می توان به روش عایقکاری کناف و روش قاب بندی فلزی و رابیس اشاره نمود.

۲- عایقکاری بدون سازه
این روش برای گروه عایقهای پلیمری که دارای صلبیت کافی هستند، استفاده می شود. با توجه به عدم انعطاف پذیری این عایق ها، لایه نمای نهایی می تواند مستقیما بر روی عایق نصب شود و نیازی به سازه و قاب بندی دیوار نمی باشد. از جمله مهمترین روش های عایقکاری بدون سازه می توان به روش دو دیوار و عایق مابین، عایق برد، پلی استایرن دانسیته بالا و ملات سیمان اشاره نمود.

۳- عایقکاری با مصالح عایق
در این روش از بلوکهایی با مقاومت حرارتی بالا بعنوان اجزای دیوار باربر استفاده می شود. بنابراین خود دیوار دارای عایقیت کافی می باشد و نیازی به نصب عایق بر روی آن نیست. از مهمترین روش های عایقکاری به این روش می توان به بلوک های بتن سبک گازی، لیکا و پرلیت اشاره نمود.

۴- عایقکاری با متدهای جدید
درحال حاضر تکنولوژی ساخت خانه های سریع و پیش ساخته در دنیا پیشرفت های شگرفی داشته است که ضمن اجرای یک ساختمان در کمترین زمان، عایقکاری مناسبی نیز دارند. از آن جمله می توان به روش های LSF، ICF و ساندویچ پنل (۳D-Panel) اشاره نمود.

کدامیک از این روش های عایق کاری در ساختمان مناسب تر می باشد؟
بطورکلی هر کدام از این روش های عایقکاری برای یک شرایط از توجیه بیشتری برخوردار است. بعنوان مثال پر واضح است که در یک ساختمان احداث شده نمی توان از روشهای سوم و چهارم استفاده نمود و می بایست به سراغ روش عایقکاری با سازه یا بدون سازه رفت. از طرف دیگر،توجه به نوع دیوار و نمای ساختمان در انتخاب روش مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است. پارامترهای اقتصادی نظیر هزینه تمام شده عایقکاری نیز بسیار تاثیر گذار است. در ادامه به روش های عایقکاری ساختمان های احداث شده با ساختمان های درحال ساخت اشاره شده است.

ما در تیم سرعین 118 در تلاشیم شما را در راه خرید و اجاره خانه در شهر توریستی سرعین یاری کنیم و تمامی نکات ضروری و مهم را به شما آموزش دهیم تا با دانش کافی از خرید خانه در شهر زیبای سرعین لذت ببرید و اقامتی بی نظیر در منزل دلخواهتان داشته باشید پس با مشاوران متخصص ما در سایت سرعین 118 همراه باشید

نظرتان را بنویسید

مقایسه ملک
ملکی را برای مقایسه اضافه کنید.