جزئیات وبلاگ

آبشار ورگه سران شهر سرعین

آبشار ورگه سران شهر سرعین

آبشار ورگه سران در استان اردبیل واقع است. ورگه‌سران روستایی است که در استان اردبیل، شهرستان سرعین، بخش مرکزی، دهستان آب‌گرم قرار دارد. روستای ورگه سران در شمال سرعین و دامنه های کوه سبلان قرار گرفته، دارای مناظر طبیعی زیبا و دل انگیزی می باشد.

از آن جمله در بند ورگه سران، که در دره و تنگه ای طبیعی و زیبا قرار گرفته است. چشمه های زیادی معروف به قیرخ بولاخ (چهل چشمه) وجود دارد که آبشاری دیدنی در اثر برخورد آب چشمه ها با صخره ها در مسیر رود حاصل از آب چشمه ها، چشم اندازی زیبا بوجود آورده است. علاوه بر آن غارهای بزرگ و کوچک طبیعی در دامنه کوه ها و صخره ها به همراه چمنزارها و گل های وحشی رنگارنگ، محیطی بکر و دست نخورده، جذاب و دیدنی را بوجود آورده است.

نام این آبشار از روستایی به همین نام گرفته شده است که در استان اردبیل در شمال شهر سرعين و دامنه هاي کوه سبلان قرار گرفته است. این روستا چشم اندز و مناظر بسیار زیبایی دارد چرا که در دامنه های کوه سبلان قرار گرفته است و دره و تنگه ی طبیعی نیز در آن وجود دارد.آبشار زیبای ورگه سران شهر سرعین از برخورد چشمه با صخره ها ی موجود در مسیر آبشار پدید آمده است .

در اطراف آن غارهای کوچک و بزرگ بسیاری به همراه گلهای زیبای وحشی و چمنزارهای سرسبزی فضای بسیار بکر و دست نخورده ای را پدید آورده است که بودن در منطقه و استفاده از فضای دلنشین و روح نواز این طبیعت بکر هوش از سر هر بیننده ای را می برد.آبشار ورگه سران در دامنه‌های سرسبز سبلان، در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال سرعین قرار دارد. با طبیعتی بکر، این آبشار در میان دشت‌های سرسبز و خرم جای گرفته است. برای رفاه حال گردشگران، تعدادی آلاچیق در نزدیکی آبشار تعبیه کرده‌اند. آبشار به سبب مجاورت با روستای ورگه سران به آبشار ورگه سران شهرت یافته است.

دراین منطقه سرسبز با پوشش گیاهی بکر و جذاب علاوه بر رودخانهف چشم سارها و آبشار زیبای ورگه سران شما می توانید از انوبه گیاهان و گل های خودرو و مراتع سرسبز و چشم نواز و دشت های فراخ لذت ببرید. در این دره زیبا علاوه بر آبشار غارهای متعددی نیز قرار دارند که بازدید از ان ها نیز می تواند برای شما جذاب باشد.  در نزدیکی آبشار ورگه سران چندین آلاچیق برای اقامت موقت گردشگران تعبیه شده است. در کنار این آبشار زیبا، روستای زیبای رگه سران با انبوه درختان گردو، تبریزی و .. منظره بی بدیلی را فراهم کرده است.

از روزگاران بسیار قدیم این روستا به علت داشتن چوب های مقاوم و مستحکم که با نام چوب سیاه شناخته می شده است شهره بوده است. این چوب ها به عنوان تیر هایی به هنگام ساخت خانه به کار برده می شده است و از آنجایی که در زبان ترکی به این درختان ورگه­ گفته می شود این روستا کم کم به این نام شهره شده است.

با سفر به اردبیل و رزرو اقامتگاه های خود از طریق سایت سرعین ۱۱۸ یک سفر خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید همچنین می توانید بلیط های آب درمانی های شهر سرعین و هتل محل اقامت خود را بر اساس سلیقه و علایق خود انتخاب کرده و از طریق سایت ما سرعین 118 اقدام به رزرو کرده و در طول سفر خود در کنار استفاده از این طبیعت بکر شهر سرعین و استان اردبیل از سایر امکانات تفریحی شهر سرعین هم نهایت استفاده را ببرید ما منتظر حضور گرم شما هستیم تا میزبانی شایسته برای شما باشیم.

PicsArt 01 20 10.26.06

مسیر دسترسی به آبشار:

استان اردبیل  شهرستان اردبیل  بخش سرعین  دهستان آب گرم  روستای ورگه سران

1 نظر

محسن بر 5 جولای, 2024

آبشارش در دسترس نیست ، الکی فریب تبلیغات نخورید
باید پیاده روی زیاد بکنید چون ماشین تا اخر مسیر نمیره

نظرتان را بنویسید

مقایسه ملک
ملکی را برای مقایسه اضافه کنید.