جزئیات وبلاگ

برای سرمایه‌گذاری خانه ویلایی بهتر است یا آپارتمانی؟

خانه ویلایی بهتر است یا آپارتمانی؟
خرید خانه علاوه بر تامین سرپناه؛ گزینه بسیار مناسبی نیز برای سرمایه‌گذاری است. اما تنوع انواع خانه باعث شده تا سرمایه‌گذاران در بسیاری از موارد مردد شوند که مثلا خانه ویلایی بهتر است یا آپارتمان؟

بسیاری دیگر هستند که میان خرید خانه کلنگی یا آپارتمان دچار شک و تردید هستند. خرید زمین نیز یکی دیگر از گزینه‌ها است که می‌تواند سرمایه‌گذاری امنی برای شما محسوب شود.

به طور کلی خرید زمین، خانه یا آپارتمان از گذشته تا به امروز یکی از مکان‌های محبوب برای سرمایه‌گذاری در بین خانوارها بوده و چه در دوران رونق و چه در دوران رکود، طرفداران خاص خودش را داشته است.

سرمایه‌گذاری در این بازار را نباید به دید کوتاه مدت نگاه کرد و افرادی که به این بازار وارد می‌شوند باید صبر پیشه کنند. چرا که با اطمینان صد درصدی می‌توان از رشد قیمت مسکن در دراز مدت مطمئن بود.

در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن اشاره به مزایای خرید خانه و آپارتمان؛ و بررسی اینکه خانه ویلایی بهتر است یا آپارتمانی؟ به سوالات فوق نیز پاسخ دهیم.

villa house and apartment 320x240 2
خانه ویلایی بهتر است یا آپارتمانی؟

آنچه قبل از خرید خانه یا آپارتمان باید به آن توجه کنید

در ابتدای ورود به این بازار و دانستن این نکته که خانه ویلایی بهتر است یا آپارتمانی؟ بهتر است سه فاکتور ریسک، نقدشوندگی و بازدهی انتظاری را برای خود مشخص کنید.

ریسک: سرمایه‌گذاری در این بازار از جمله سرمایه‌گذاری‌های کم ریسک بوده و کمتر تحت تاثیر سیاست‌های پولی و مالی دولت قرار می‌گیرد.

همچنین هنگامی که شما با خرید مسکن یا ملک در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنید امنیت مالی‌تان تقریبا به طور کامل تضمین شده است.

در این بازار قوانینی وجود دارد که اگر شما با آنها آشنا شوید و رعایت کنید باعث کاهش استرس شده و سرمایه‌گذاری شما را پرسود و ایمن می‌سازد.

نقدشوندگی: بازار مسکن قابلیت نقدشوندگی لحظه‌ای ندارد. از لحظه‌ای که یک مالک اقدام به فروش ملک یا ساختمان خود می‌کند تا لحظه فروش واقعی آن ممکن است ماه‌ها زمان لازم باشد.

حتی احتمال دارد که در نهایت خریداری هم پیدا نشود. بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت سرمایه‌گذاری در این بازار نمی‌توانید دارایی خود را به سرعت به پول نق تبدیل کنید.

بازدهی انتظاری: روند قیمتی بازار مسکن طی سال‌های گذشته نشان داده است که نسبت به تورم توانسته بازدهی خوبی داشته باشد. یعنی در پایین‌ترین سطح انتظار، خودش را نسبت به نرخ تورم کشور تعدیل کند.

d144baf6 39d2 466e 81d3 0586971c1a06 2

در هنگام فروش خانه ویلایی بهتر است یا آپارتمانی؟

در بین تمام طبقات مختلف مردم از لحاظ سطح مالی، معمولا قشر مرفه جامعه تصمیم به خرید ملک ویلایی می گیرند که در این بین بسیاری از آنها با توجه به مقوله ی امنیت, امکانات بیشتر, حفظ سرمایه وسرمایه گذاری در موارد متعدد به پروژه های لوکس آپارتمانی به خصوص پنت هوس ها و آپارتمان هایی با متراژ بالا روی آورده اند و در صورت علاقه به داشتن شرایط زندگی در منزل ویلایی اقدام به خرید ملک در شهرک های ویلایی در اطراف کلانشهرهایی مثل تهران و یا شمال کشور می کنند.

تخمین های متعدد آماری حاکی از آن است که اکنون آپارتمان ها تقاضای بیشتری دارند. حتی شهرهای کوچکتر نیز شاهد چنین تحولاتی هستند. هم اکنون سازندگان پروژه های آپارتمانی نوآوری هایی در زمینه معماری آمیخته با تکنولوژی و ارائه خدمات رفاهی با ترکیبی از تحولات روز جامعه به خریداران ارائه میکنند. پس در نتیجه در پاسخ به این سوال که خانه ویلایی بهتر است یا آپارتمانی؟ باید گفت:اگر تصمیم دارید ملک خود را در مرحله بعدی بفروشید ، فروش آپارتمان راحت تر خواهد بود. در داخل آپارتمان ها ، آپارتمان های دارای امکانات خاص بیشترین تقاضا را دارند. از این رو اگر تصمیم به خرید خانه دارید، این پارامترها را حتما در نظر داشته باشید.

ما در سایت سرعین 118 آگهی انواع آپارتمان ها و خانه های ویلایی در شهر زیبای سرعین را برای شما بارگزاری می کنیم تا با خیالی راحت و استفاده از مشاوره های مشاورین ما صاحب خانه در شهر سرعین شوید.

ezadyar33
خانه ویلایی بهتر است یا آپارتمانی؟

نظرتان را بنویسید

مقایسه ملک
ملکی را برای مقایسه اضافه کنید.