جزئیات وبلاگ

گرامیداشت شیخ صفی الدین اردبیلی،روز ملی اردبیل گرامی باد…

4 مرداد روز ملی اردبیل

علت انتخاب این روز به عنوان روز ملی اردبیل شاه اسماعیل اول از نوادگان شیخ صفی الدین اردبیلی است که زادگاه اصلی او در شهر کلخوران اردبیل است. به همین دلیل مسئولین تصمیم گرفتند تا روز بزرگداشت استان اردبیل و سلسله صفویه را همزمان اعلام کنند طبق اسناد تاریخی، سلسله صفویه به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین سلسله‌های ایرانی پس از اسلام در این روز تاسیس شد.

همان‌طور که می‌دانید پس از تاسیس این سلسله توسط شاه اسماعیل اول در سال 880 خورشیدی، بار دیگر و پس از گذشت چند سال کشور ایران توانست به عنوان یک قدرت یکپارچه عرض اندام کند. در این دوران بیشتر شهرهای ایران توسعه یافتند و شاهد نوآوری‌های علمی و معماری شگرفی در زمان صفویان هستیم به‌طوری‌که دانشمندان ایران سرآمد جهانیان شدند.


در این دوره دانشمندان و عارفان بسیاری از جمله ملاصدرا شیرازی، شیخ بهانی، سپهسالار الله وردی خان، حسین خوانساری، علامه مجلسی، میرداماد در کنار هنرمندان برجسته ای همچون میرعماد، آقامیرک، رضا عباسی و…. حضور داشتند که هر کدام در حرفه‌ی خود صاحب سبک بودند. هنوز هم آثار این دانشمندان و نبوغ آنها در جهان بی مثال است.

روز ملی اردبیل
روز ملی اردبیل

چرا 4 مرداد روز ملی اردبیل است ؟

چهارم مرداد ماه مصادف است با استقرار خاندان صفویه در ایران و بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی، به همین خاطر برای روز ملی اردبیل مناسب بود گرچه چند سال برای ثبت چنین روزی تلاش شد. مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل بیان کرد که هدف از اختصاص یک روز به عنوان اردبیل، نشان دادن جایگاه صفویان در ایران است و امید است که فرصت طرح اردبیل و جایگاه صفویه در سطح ملی و جهانی فراهم شود.

اهمیت اردبیل

اهمیت استان اردبیل و روز ملی اردبیل تنها به این موضوع که چند پادشاه در طول تاریخ آن را پایگاه خود قرار دادند نیست، بلکه صفویان از این خطه سربرآوردند و این محدوده از ایران از نظر ذخایر طبیعی نیز اهمیت بسیاری داشته و دارد که اگر حتی یکبار به این دیار سفر کرده باشید حتما غرق تماشای طبیعت رویایی آن شده‌اید. وجود ارتفاعات سبلان و نزدیکی تالش به این منطقه هم بر جذابیت اردبیل افزوده است و سبب محبوبیت آن در نزد گردشگران شده و امید است که در آینده اردبیل به یکی از مهمترین قطبهای گردشگری کشور تبدیل شود.

سفر به اردبیل به مناسبت روز ملی اردبیل

استان اردبیل یکی از زیباترین استان‌های ایران است که لقب آن “سرزمین چشمه های بهشتی” می‌باشد. اردبیل حدود 25 شهر دارد که همه آنها پتانسیل بالایی در زمینه گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی دارند. شهرهایی همچون سرعین، مشگین شهر، نمین، خلخال از جمله مهمترین شهرهای توریستی استان اردبیل هستند که میزبان گردشگران خارجی و ایرانگردان می‌باشند.

 اردبیل، بهترین مکان برای مسافرت در تابستان

روز ملی اردبیل فراتر از یک روز در تقویم:

اردبیل یکی از استانهای مرزی ایران در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان و یکی از سردترین مناطق ایران است. اردبیل جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. از جمله جاذبه‌های گردشگری اردبیل می‌توان به شهر توریستی سرعین و دیدنی های بی شمار آن اشاره کرد.از جمله دیدنی های شهر سرعین چشمه های آب گرم طبیعی این شهرستان می باشد که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی را در شروع فصل گرما مجذوب خود کرده و به این شهر زیبا می کشاند و سرعین مقصد تابستانی بسیاری از مردم ایران می باشد .

از دیگر جاذبه های دیدنی سرعین مقصد تابستانی طبیعت بسیار سرسبز و چشمه سار های خیره کننده این شهرستان در میان دشت های گل شقایق این شهرستان می باشد به ویژه منطقه توریستی آلوارس و ویلادره که با داشتن امکانات تفریحی مسافران زیادی را هر ساله میزبانی می کند.

ویژه سرعین

شما با سفر به شهر سرعین مقصد تابستانی بی نظیر می توانید در هتل ها و هتل آپارتمان های این شهر اقامت داشته باشید و ما در سایت سرعین 118 این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که این هتل ها و بلیط های آبدرمانی ها را با تخفیف ویژه رزرو کنید و از هر جهت برای سفر خود اطمینان حاصل کنید.

نظرتان را بنویسید

مقایسه ملک
ملکی را برای مقایسه اضافه کنید.