جزئیات وبلاگ

روستای ییلاقی بیله ‌درق شهر توریستی سرعین (ویلا دره)

روستای ییلاقی شهر توریستی سرعین

روستای ییلاقی بیله درق یا ویلا دره، دومین جاذبه گردشگری شهر توریستی سرعین است که با حدود 200 متر پهنا در عمق 100 متر یک دره در 3 کیلومتری شمال سرعین قرار گرفته است. روستایی که با جاذبه های طبیعی و آب و هوای لطیف و خنکش معروف شده و اهالی منطقه آن را با چشمه های آب معدنی طبیعی اش می شناسند. جاذبه‌های طبیعی شهر سرعین نظیر آب معدنی گازدار، آبشارها و غارها بزرگ و کوچک، دره‌های زیبا با گل و درختان متنوع، بافت کوهستانی منازل و رستوران‌ها و ویلاها، کندوهای عسل و… همه‌ساله گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف کشور به سوی خود روانه می‌کند.

174a8a3a a99c 4a26 9052 0c4b8c17e3fb

 طبیعت روستای ییلاقی بیله درق، در شهر توریستی سرعین به حدی تنوع دارد که شما می توانید درخت، گل، چشمه های طبیعی، آبشار و کندوهای عسل را در یک زمان کنار همدیگر تماشا کنید و از این طبیعت زیبا و بی نظیر لذت ببرید و لحظاتی را در این بهشت زمینی شهر سرعین سپری نمایید. این روستا علاوه بر تمام جاذبه های طبیعی اش ، غارهای بزرگ و کوچکی هم در دل کوه ها و صخره های اش دارد که هر کدام از آنها جاذبه های خاصی برای یک سفر توریستی خاطره انگیز به شهر سرعین برای شما خواهند داشت.

اما از میان تمام این غارها، غاری با دهانه بزرگ و عریض که از بالای تپه بیله درق نمایان می شود که این روزها تبدیل به سرپناهی برای استراحت گردشگران شده است این در حالی ا ست که چندین غار کوچک هم در امتداد رودخانه بیله درق در دل صخره ها دیده می شوند و البته غاری بزرگ هم در ادامه مسیر دره وجود دارد که چشمه ای هم از داخل آن جاری می باشد و زیبایی های این منطقه را چندین برابر کرده است.

روستای ییلاقی بیله درق شهر سرعین

 روستای زیبای ویلا دره شهر توریستی سرعین و یا روستای بیله درق، طبیعت بکر و بی نظیری را در خود جای داده است. اهالی ویلا دره به شغل دامداری و زنبورداری مشغول هستند. روستای سرسبز و بکر با آب و هوای لطیف و مطبوع که هوش و حواس از هر مسافری می‌برد. روستا با درختان متنوع و چمن زارهای پر گل احاطه شده است. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های خنک روستا و گفتگو با اهالی خونگرم ویلا دره لذت سفر را دوچندان می‌کنند. آب‌های معدنی ویلا دره در میان اهالی شهرستان سرعین شهرت زیادی دارد. فراموش نکنید که هنگام گشت و گذار در روستا، نان شیرمال‌های محلی که توسط زنان ویلا دره پخت می‌شود را امتحان کنید.

آبشارهای روستای ویلا دره

در طول مسیر رودخانه بیله درق آبشارهای زیبا و متعددی وجود دارد. این آبشارهای طبیعی با آب زلال و گوارا بهترین استراحت گاه برای کوهنوردان و بازدیدکنندگان هستند. بازدید از چمن زارهای زیبا، گوش سپردن به صدای آب و استراحت در هوای دلپذیر روستا از خاطراتی است که تا همیشه در ذهن مسافران خواهد ماند.

کندوهای عسل ویلا دره

کندوهای عسل روستای ویلا دره شهر توریستی سرعین یکی از جاذبه های اصلی این روستا به شمار می‌رود. بعضی از این کندوها به روش سنتی  و قدیمی دست ساز بوده و از گل ساخته شده‌اند. عسل مرغوب و طبیعی ویلا دره بهترین سوغات این روستا است و در دکه‌های روستا به فروش می‌رسد.

کی به ویلا دره شهر سرعین سفر کنیم؟

همانطور که گفته شد ویلا دره روستایی ییلاقی و کوهستانی در شهر توریستی سرعین است که در عمق ۱۰۰ متری دره‌ای واقع شده است. پس مناسب‌ترین زمان سفر به این روستا نیمه اول سال است. طبیعت این روستا در فصل بهار بسیار دیدنی و کم نظیر است. این روستای خوش آب و هوا بهترین انتخاب برای فرار از گرمای تابستان است.

مسیر دسترسی به روستای ییلاقی بیله درق شهر سرعین

 استان اردبیل، ۳ کیلومتری شمال شهر سرعین با سفر به شهر توریستی سرعین می توانید از سایت سرعین 118 بلیط های آب درمانی و هتل محل اقامت خود را با تخفیف ویژه رزرو کنید.

روستای ییلاقی بیله درق شهر توریستی سرعین

نظرتان را بنویسید

مقایسه ملک
ملکی را برای مقایسه اضافه کنید.