جزئیات وبلاگ

چرا به شهر دیدنی سرعین سفر کنیم؟

وجه تسمیه شهر دیدنی سرعین

سرعین Sarein یک واژه فارسی است و به زبانی ترکی آن را سَریین می‌خوانند. سرعین یعنی “جای خنک” که در زبان عرب به معنای چشمه نیز استفاده می‌شود. سرعین نیز مانند تمامی شهرهای ایران دارای اسامی تاریخی مختلفی است که مشهورترین آنها “ساری قیه” و “سرائین” می‌باشند. این نام‌ها در اسناد تاریخی وجود دارند.

طبیعت بهشتی شهر دیدنی سرعین

در گوشه شمال غربی ایران ناحیه کوهستانی شامل سه استان آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل است. علت وجود کوهستان‌های این منطقه فعالیت‌های چین خوردگی، نفوذ ماگما و فعالیت‌های آتشفشانی است. این ناحیه هنوز یک منطقه کوهستانی جوانی و در حال تکامل است به همین دلیل نشانه‌هایی مانند زلزله‌های مداوم، فعالیت‌های چشمه‌های آب‌گرم و رودها در این منطقه به وفور دیده می‌شود.


به دلیل فعالیت‌های آتشفشانی دو توده عظیم سهند و سبلان، زمینه ساز چشمه‌های آب‌گرم متعددی در این ناحیه شده اند به طوری که شهر دیدنی سرعین مهمترین قطب آب درمانی ایران به حساب می‌آید. 

چشمه های آبگرم شهر دیدنی سرعین

آب‌های گرم و معدنی از مهم‌ترین منابع گردشگری در دنیا به شمار می‌آیند. سالانه هزاران نفر به عنوان گردشگری درمان و سلامت برای استفاده از این منابع به چشمه‌های آب گرم سفر می‌کنند که یکی از معروف‌ترین آنها آبدرمانی های شهر زیبای سرعین است.

برای مثال آبگرم گاومیش گلی در شهر دیدنی سرعین در ارتفاع ۱۹۴۰ متری از سطح دریا قرار دارد و پُر‌آب‌ترین چشمه معدنی این شهر از لحاظ آبدهی و وسعت محسوب می‌شود. آب این چشمه تُرش مزه، بیرنگ و کمی بودار است و به خاطر داشتن ترکیب کلروبی کربناته سدیک و کلسیک برای درمان بیماری‌های عمومی، بیماری‌های سیستم حرکتی مانند دردهای مزمن روماتیسمی، بیماری‌های زنان و بیماری‌های قلبی بسیار مناسب است.

unnamed 1

نظرتان را بنویسید

مقایسه ملک
ملکی را برای مقایسه اضافه کنید.