جزئیات وبلاگ

دره آلوارس سرعین طبیعتی بکر با یخچال های طبیعی در روزهای گرم تابستان

دره آلوارس سرعین

در حوالی شهر سرعین استان اردبیل، منطقه‌ای خوش آب و هوا به نام دره آلوارس سرعین یا گلستان وجود دارد که با سرسبزی و طراوت خود روحتان را تازه می‌کند. این ناحیه که به قزل گل لر نیز شهرت دارد در شرق کوه سبلان قرار گرفته و همچون تکه‌ای از بهشت با چشم‌انداز خود زیبایی را تقدیم چشمانتان می‌کند. شاید بتوان این ناحیه را یکی از زیباترین دیدنی های سرعین نامید که با داشتن یخچال‌های طبیعی هر گردشگری شیفته‌ی آن می‌شود.

چمن‌زارهای  سرسبز و آسمان آبی در بالای آن سبب شده تا همچون یک تابلوی نقاشی خودنمایی کند و طبیعت گردهای  بسیاری را به سمت خود بکشاند. دو دریاچه در دل دره آلوارس سرعین قرار دارد که همچون گردنبندی درخشان از دور به نظر می‌رسند و با انعکاس نور خورشید در خود حال و هوایی خاص به دره آلوراس بخشیده‌اند.

تصور کنید که اتراق کردن در اطراف این دو دریاچه و نشستن  در زیر درختان بلند اطراف آن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد. خوب است بدانید که در قزل گل لر یک آبگرم معدنی نیز وجود دارد و با جوشش آب گرم سالم از دل زمین سلامتی را به طبیعت آورده است. همچنین چشمه گورگور از دیگر دیدنی های سرعین دردره آلوارس سرعین است که در دل طبیعت قرار گرفته و شور و هیجان را به شما هدیه می‌دهد.

این دره‌ی دوست داشتنی زیستگاه حیوانات زیادی از جمله بز، میش، گراز و انوع پرندگان است که با امنیت کامل در آنجا زندگی می‌کنند. بی تردید در فصل بهار دره آلوارس سرعین به منطقه‌ای دلربا تبدیل می‌شود که به راحتی نمی‌توان از آن دل کند. لازم به توضیح است که بخش‌هایی از دره گلستان دارای ارتفاعات صعب العبور است و سنگ‌های آذرین این مسیر را زینت بخشیده‌اند.

قسمت‌هایی از دره آلوارس سرعین فاقد پوشش گیاهی است و می‌توان آبگیرهایی را در آنجا مشاهده کرد. در نزدیکی دره گلستان، روستای آلوراس قرار دارد که می‌توانید با توقفی کوتاه در آنجا با مردم مهمان‌نواز آن گپ و گفتی داشته باشید و از آن‌ها صنایع دستی و احتیاجات اولیه‌ی خود را بخرید. به شما توصیه می‌کنیم که دیگر دیدنی های سرعین همچون آبشار ورگه سران، آب گرم قره سو، تپه باستانی آناهیتا و دره جنگلی ایردموسی را در برنامه‌ی گشتی خود قرار داده و از بودن در آنجا لذت ببرید.

موقعیتی که دره آلوارس سرعین در آن قرار گرفته است به روستا زیبایی خاص بخشیده است. چشه های فراوان و آب هایی که از آن جاری شده است هر بیننده ای را به خود خیره می کند. از جمله معروف ترین این چشمه ها می توان به چشمه مین بلاغ اشاره کرد که اگر اهل ماهیگیری باشید می توانید از آن ماهی قرل آلا صید کنید. فصل بهار و زندگی دوباره طبیعت که فرا می رسد یخ ها اندک اندک آب می شود و گل‌ های ختمی، گون‌ های انبوه و لاله ‌های سرخ، شقایق ‌ها و … سراسر دشت ها را می پوشانند.

چشمه گورگور از دیگر دیدنی های توریستی منطقه است و ۲۴۲۰ متر بالاتر از سطح دریا در دل زمین جوشیده است.  در مسیر زوخانه خیاو جاری می شود و از ارتفاع ۱۲ متری سرریز می شود. آبشار را نیز گورگور نامیده اند و می توان در آن چشم اندازی جذاب از کوه های سبلان را به تماشا نشست.

در کنار لذت بردن از این طبیعت زیبا می توانید در یکی از هتل آپارتمان های شهر سرعین اقامت داشته باشید و هتل ها را پیش از سفر با خیال راحت از طریق سایت سرعین118 رزرو کنید تا با خیالی راحت یک سفر امن و بدون دغدغه به شهر زیبای سرعین داشته باشید و از این طبیعت بی نظیر دره آلوارس سرعین هم دیدن فرمایید.

a756b1c0 40ad 49b2 bc40 cf128283cb7b
دره آلوارس سرعین

نظرتان را بنویسید

مقایسه ملک
ملکی را برای مقایسه اضافه کنید.