جزئیات وبلاگ

طراحی داخلی ایده آل و آرامش در خانه با یک دکوراسیون اصولی

طراحی داخلی ایده آل استرس جزء جدایی ناپذیر زندگی های این عصر است و گاهی خانه تنها مأمن. هرچند طراحان دکوراسیون نمی توانند در بحران های زندگی روزمره دخالت کنند اما می توانند با یک طراحی داخلی ایده آل در رفع استرس ها به ما کمک کنند. 

توجه به یک نورپردازی خوب در طراحی داخلی ایده آل

هر چه از ارزش نور طبیعی بگوییم، کم گفته ایم. وجود نور طبیعی در خانه نعمت است و نمی توان آن را با هیچ یک از نورپردازی های مصنوعی مقایسه کرد. نور با کیفیت باعث درخشش دکوراسیون و گرمای فضا می شود و نبودن این نور آرامش را از فضا می گیرد. به گفته (David Mann)، بنیانگذار استودیوی معماری و دکوراسیون MR، در یک طراحی داخلی ایده آل نور شمالی یکی از نورهایی است که می تواند نقش مهمی برای داشتن اتاقی پر از آرامش داشته باشد. نوری که از جهت شمال تابیده می شود، نرم و ملایم است و فضایی بدون استرس را در عصر فراهم کند.

انتخاب پالت رنگی آرامش بخش

انتخاب رنگِ درست یکی از مهمترین عوامل برای داشتن یک خانه آرام و بدون استرس است. در یک طراحی داخلی ایده آل انتخاب پالت رنگی آرامش بخش به راحتی می تواند بر روح شما تأثیری مثبت بگذارد. از طرف دیگر رنگ ها یکی از آسان ترین ابزارها برای دست کاری یک فضا هستند. به گفته مان، رنگ ها آشکارا بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارند. رنگ های روشن انرژی زا و نیروبخش هستند، در حالی که رنگ های خاموش آرامش‌ بخش هستند.

او می گوید: «ما همچنین از رنگ ها برای نشان دادن عملکرد و اتصال فضا ها به یکدیگر استفاده می کنیم.» مثل تصویر که با اینکه محیط خانه با رنگ هایی که تا حدی سرد و خنثی و خاموش هستند، دکوراسیون شده اما کسالت بار نیست و رنگ ها علاوه بر نقش عملکردی خود خانه را به فضایی دلچسب تبدیل کرده اند.

Untitled 3 1

خانه نباید با شما سر جنگ داشته باشد…

یکی از اصول طراحی داخلی ایده آل ایجاد فضایی است که به خوبی نقش خود را اجرا کند. یک طراحی کاربردی و عملکردی، راحتی را در زندگی روزمره افزایش می‌دهد و هرچه راحت تر باشید، آرام ترید. همانطور که در ابتدا گفتیم در حالت ایده آل ما باید احساس کنیم که خانه با ما زندگی می کند و از زندگی مان پشتیبانی می کند و به هر روشی با ما نمی جنگد.

(Baker) که یک طراح دکوراسیون است، مثالی را بیان می کند: «من فکر می کنم همه ما این تجربه را داشته ایم که بخواهیم در قابلمه را از کابینت برداریم و تصادفاً وسایل آشپزی بهمن وار بر روی زمین بریزد. این کار اگر به طور مرتب اتفاق بیفتد شما را کلافه می کند و احساس ناخوشایندی نسبت به فضای آشپزخانه پیدا می کنید.»

او مشتریان را تشویق می کند که نحوه استفاده از فضاها را به طور خاص بررسی کنند. او می گوید اگر چیزی روزانه اتفاق بیفتد و بخشی از زندگی شما باشد، می تواند تأثیر زیادی بر سطح آرامش شما داشته باشد. ممکن است برای کسی فضای دلباز در ورودی و برای دیگری مجموعه ای از لیوان های چیده شده و همیشه آماده در بالای دستگاه قهوه ساز آرامش بخش باشد پس باید آن ها را در دکوراسیون در نظر بگیرد و اعمال کند…

ایجاد فضاهای منحصر به فرد و مشخص در یک طراحی داخلی ایده آل

فضاهایی که با هم ترکیب می شوند بسیار مهم هستند؛ اما فضاهایی که دارای کاربری خاص و تعیین شده هستند نیز نیاز به طراحی بدون استرس و آرامش بخشی دارند. گاهی اوقات یک خانه به یک دفتر کار یا یک فضا برای استراحت و مدیتیشن نیاز دارد.

جدید ترین اخبار بازار مسکن و مشاوره های پیش از خرید یا اجاره خانه را در سایت سرعین118 دنبال کنید و اگهی های خریده خانه ویلایی یا آپارتمانی در شهر توریستی سرعین را را از ما بخواهید تا در این شهر زیبا صاحب خانه شوید.

Untitled 8

نظرتان را بنویسید

مقایسه ملک
ملکی را برای مقایسه اضافه کنید.